×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
دولت موتور محرک اجرای اقتصاد مقاومتی است/دولت هیچ وقت نگاه برون گرای خود به اقتصاد را کنار نمی گذارد/ مردم مطالبه گر باشند

به گزارش “سیرجان خبر” اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شعار سال ۹۲ گفت: به لطف خدا نیمی از شعار که همان حماسه سیاسی بود در انتخابات با وجود وضعیت تحریم ها و عملکرد بد برخی مسئولین و تبلیغات روانی دشمن برای ممانعت از حضور مردم محقق شد. حتی این حماسه در روز قدس و ۲۲ بهمن نیز به نحو دیگری محقق گشت. که به لطف خدا مثل همیشه همه تلاش های دشمنان نظام بی نتیجه ماند و در همه این عرصه ها حماسه سیاسی  به معنای واقعی رقم خورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حماسه اقتصادی و سیاست های ابلاغی در جهت آن از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: باید راهکارهای رسیدن به حماسه اقتصادی با توجه به سیاستهای ابلاغی مشخص شود . در مرحله اجرا باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که  کارهای اقتصادی اینگونه نیست که فی البداهه انجام شود بلکه این اقدامات زمان بر است.

وی افزود:  شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری که برای هرسال انتخاب می کنند را نمی توان صرفاً مختص همان سال دانست بلکه یک برنامه ریزی بلندمدت را می طلبد که هر سه قوه باید در این زمینه دست به کار شوند.

کوثری با بیان اینکه مجلس در این زمینه اقدامات خود را شروع کرده و تمام کمیسیون ها ی اقتصادی و غیره را در زمینه تحقق این امر بسیج کرده است، تصریح کرد: اما مسلما نقش دولت در این زمینه پر رنگ تر است. در کلیت برنامه های دولت، اقتصاد مقاومتی دیده نمی شد اما حالا که این سیاست ها ابلاغ رسمی شده است دولت موظف است در این راستا حرکت کند و عملکرد دولت نیز توسط سایر نهادها پیگیری خواهد شد.کمیسیون های قوه مقننه نیز قطع بر یقین به کمک دولت خواهند رفت تا در تحقق این مهم تسریع ایجاد شود.

وی در ادامه افزود:البته هیچ وقت این اتفاق نمی افتد که ما شاهد این باشیم که با این ابلاغیه، دولت نگاه برون گرای خود به اقصاد کشور را کنار بگذارد و تمام هم و غم خود را  بر اقتصاد درونی داشته باشد.اما چون این موضوع ابلاغ شده است مسلماً از این پس دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح چگونگی عملی کردن اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: اولین گام دولت برای عمل کردن در زمینه اقتصاد مقاومتی این است که باید دقیقا  ریز به ریز ۳۴ بند سیاست کلی که ابلاغ شده است را مشخص کند که از کجا می خواهد این کار را شروع کند و به کجا می خواهد برسد.اگر در هر قسمت به قانون جدیدی نیاز داشت به مجلس لایحه بدهد مجلس هم باید به آن رسیدگی کند. اگر در اجرایی شدن بندی مانعی برای دولت وجود داشت یا مانعی به وجود آمد باید از قوه قضاییه برای رفع و حل آن کمک بگیرد و امکانات دیگر مثل دستگاهای امنیتی و انتظامی که در اختیار دولت است برای حل این موانع به کار گیرد.اما به طور کلی باید بگوییم موتور محرک اجرای  اقتصاد مقاومتی، دولت است.

کوثری در ادامه تاکید کرد: البته این نکته هم مهم است که با این ابلاغیه اقتصاد مقاومتی نباید مثل سایر فرامین رهبری که به سه قوه داشتند رفتار شود. در رابطه با مبارزه و مقابله با  مفاسد اجتماعی مخصوصا مفاسد مالی متأسفانه باید بگوییم که سران سه قوه نه در زمان آقای خاتمی  و نه در زمان آقای احمدی نژاد و نه در زمان حاضر، اقدامات اساسی  انجام نشده است و همیشه جلسات متعددی راجع به این مسائل تشکیل شده است اما اینکه این جلسات چه نتایجی داشته است هنوز هیچ کس متوجه نتایج آن نشده است.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس افزود: برای اینکه به اقتصاد مقاومتی چنین نگاهی نشود باید مجلس کار خود را  در زمینه نظارت و اطلاع رسانی بدرستی انجام دهد و دولت هم اگر بداند که دستگاه  نظارتی مثل مجلس پیگیر است حتما ملاحظاتی خواهد داشت. این در حالی است که مقام معظم رهبری هم این مسأله را جدی پیگیری خواهند کرد البته مسائل قبل هم پیگیری می شد اما بنا به ضرورتی که مختص الان هم نیست و مربوط به آینده می شود، این بحث مسلماً جدی تر پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای  در نهایت گفت: این مسأله یک مسأله راهبردی جدی است که باید دولت و سایر قوا راجع به این مسأله پاسخگو باشند و مسلماً مردم در راستای عملیاتی شدن این موضوع مطالبه گری ویژه دارند پس خودشان قضاوت خواهند کرد که چه کسی در این راستا کار کرده است و چه کسانی کم کاری داشته اند.

منبع:دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.