×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
زنده نگه داشتن فاطمیه سبب زنده شدن مکتب حضرت زهرا (س)است / بازگشت آمریکا به برجام در صورت رفع نشدن تحریم‌ها به ضرر ما است

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان امروز با اعلام این مطلب در خطبه های نماز و با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و بیان نقش تأثیر گذار سیاسی و اجتماعی ایشان، گفت: زنده نگه داشتن فاطمیه سبب زنده شدن مکتب حضرت زهرا (س) یعنی حمایت از ولایت و امامت می‌شود و حضرت زهرا مجاهد فی سبیل الله بودند که ولایت و امامت را لحظه ای تنها نگذاشتند.

حجه الاسلام سید محمود حسینی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نوزدهم دی ماه و عدم اصرار به بازگشت آمریکا به برجام اشاره کرد و گفت : بازگشت آمریکا به برجام در صورت رفع نشدن تحریم‌ها به ضرر ما است و رفع تحریم ها مطالبه همگانی ملت ایران است که باید محقق شود و ارتباطی به بازگشت برجام نخواهد داشت.

وی افزود : همانطور که رهبری فرمودند و تاکید دارند باید با قوی شدن در مقابل تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان، نقشه تحریم آنها را خنثی کنیم، و رشد وتوسعه‌های علمی و دفاعی از اصول قدرت ما در مقابل امریکا است و یادمان نرود که سازش با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند.

امام جمعه سیرجان با تقدیر از بیان قاطع رهبری در ممنوعیت واردات واکسن ضد کرونا از آمریکا و انگلیس، گفت: اگر آمریکا و انگلیس واقعاً در تولید این واکسن موفق بودند باید وضعیت کرونا در آن کشورها بهبود می‌یافت و روزانه اینقدر تلفات بالای کرونایی نداشتند در حالی که بدترین وضعیت کرونا مربوط به این دو کشور است.

خطیب جمعه سیرجان افزود: وارد کردن واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است، اما نظام اسلامی ایران با تکیه دانشمندان و تولید داخلی دست رد به سینه آمریکا و انگلیس می‌زند و اگر هم بخواهیم از کشوری واکسن را وارد کنیم براساس تصمیم مسئولین این کشور باید مورداطمینان باشد گرچه ما مطمئن هستیم به زودی خودمان تولید انبوه واکسن داخلی را داریم.

وی از کادردرمان و قشرهای مختلف مردم به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و کمرنگ شدن شیوع کرونا که موجب برپایی نمازجمعه هم شده است تقدیر کرد و گفت : می توانیم با همدلی و همراهی همه مشکلات را حل کنیم و ما نیز از دانشمندان کشور به خاطر تولید واکسن کرونا تقدیرمی کنیم که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفته است.

حجه الاسلام حسینی در خطبه اول هم به مبحث قرآ ن کریم ، فهم و تدبر و اهمیت قرائت قرآن کریم و شفاعت این کتاب اشاره وگفت: مواظب فتنه و نفاق منافقین و مستکبران باشیم پس دیدگاهها و اگر دیدگاه براساس ایمان و باور به قدرت پروردگارباشد از هیچ قدرت دیگری جز خداوند عالم نمی هراسد و به هیچ قدرتی جز پروردگارعالم تکیه نمی‌کند واگر نگاه مادی و دنیایی باشد از قدرت‌های دنیایی ترس داردوبه مستکبران پناه می برد.

امام جمعه سیرجان ازمجریان طرح حاج قاسم سلیمانی در بخش درمان که با حضورِ خانه به خانه انجام گرفت و درکاهش مراجعات به بیمارستان‌ها بسیار تأثیرگذار بوده هم قدردانی کرد و گفت : استمرار مراقبت‌های بهداشتی ضروری است تا انشاالله وضع موجود حفظ شود.

لازم به ذکر است که نماز جمعه شهرستان سیرجان پس از هفته ها تعطیلی به علت قرمز بودن وضعیت شهرستان در بیماری کرونا این هفته با حضور مردم مشتاق ومسئولین ادارات ونهادها برگزار گردید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.