×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
سرنوشت جت مسافری مالزی همچنان نامعلوم/ امکان اقدام تروریستی نیز وجود دارد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،مقامات هوایی مالزی امروز یک شنبه از ادامه عملیات جستجو برای کشف نشانه‌ای از جت مسافربری ۷۷۷ خطوط هوایی این کشور که روز گذشته ۲ ساعت بعد از پرواز از صفحه رادار ناپدید شد خبر دادند.

در حالیکه بیش از ۲۴ ساعت از ناپدید شدن این هواپیمای ۲۳۹ نفره می‌گذرد اما هیچ نشانه‌ای از سرنوشت آن مشخص نیست. مقامات هوانوردی مالزی در یک کنفرانس خبری گفتند که آنها علاوه بر کشتی‌های جستجو ۳ فروند هواپیما نیز برای کشف این هواپیما به حوالی منطقه‌ای که احتمالا این هواپیما ناپدید شده اعزام کردند.

روز گذشته «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی که برای همدردی با خانواده‌های مسافران عازم فرودگاه شده بود به خبرنگاران گفت که از نیروی دریایی آمریکا نیز برای عملیات جستجو درخواست کمک کرده است و آنها نیز موافقت کرده اند. ضمن اینکه چین نیز ۲ کشتی برای عملیات شناسایی و جستجو به آبهای دریای چین جنوبی اعزام کرده است.

پرواز MH370 با ۲۳۹ سرنشین که اغلب آنها چینی و بقیه از ۱۴ کشور دیگر بودند بامداد روز گذشته به وقت محلی از کوالالامپور عازم پکن بود که ۲ ساعت بعد از پرواز ناپدید شد و همچنان مفقود است.

در عملیات جستجو که روز گذشته صورت گرفت امدادگران ۲ لکه بزرگ سوخت در آب‌های اطراف ویتنام پیدا کردند که گمان می‌رود متعلق به بوئینگ ۷۷۷ مالزی باشد با این حال هنوز از خود این هواپیما هیچ اثری نیست.

بر اساس گزارش شینهوا، این درحالیست که مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند که امکان اقدام تروریستی در این هواپیما را بررسی خواهند کرد چرا که اسامی ۲ نفر از مسافران این پرواز در لیست پروازی دیده نمی‌شود و گفته می‌شود که پاسپورت‌های آنها در تایلند دزدیده شده است.

مقامات هوانوردی مالزی همچنین می‌گویند که ۴ نفر از مسافران با گذرنامه‌های جعلی سوار پرواز MH370 شده اند.

حشام الدین وزیر حمل و نقل مالزی به خبرنگاران گفت که ۴ مسافر از گذرنامه‌های دزدیده شده اروپایی از جمله گذرنامه یک ایتالیایی و یک اتریشی برای سوار شدن استفاده کرده‌اند.

در همین راستا پلیس فدرال آمریکا یک تیم از ماموران خود را برای بررسی موضوع ناپدید شدن بوئینگ مالزی به کوالالامپور اعزام کرده است.

آنها قرار است امکان ارتباط ناپدید شدن جت مسافربری با اقدامات تروریستی را نیز بررسی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.