×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
شلختگی امنیتی کلینتون پیروزی احتمالی ترامپ را رقم زد/ورود ترامپ به کاخ سفید، آمریکا را وارد تونل تاریکی می کند

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از دانا،سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات آمریکا عنوان کرد: همانگونه که پیش بینی می شد ترامپ با روش پوپولیستی و یا توده ای که به کار برد موفق شد قشر ضعیف جامعه را با شعارها و شخصیت رسانه ایش با خود همراه کند.

نقش FBI در پیروزی ترامپ

وی افزود: با توجه به اینکه ترامپ ناوگان رسانه ای بسیار طولانی را مدیریت می کند و در روش های فریب اقتصادی به خوبی تسلط دارد گرچه دیپلمات نیست و با زبان دیپلماتیک با مردم آمریکا سخن نگفت اما با زبان و ادبیات پوپولیستی وخیابانی با مردم صحبت می کرد.

سید افقهی  اظهار کرد:ترامپ واقعا شگفتی آفرین شد برخلاف آنچه که محافل روشن فکری و آکادمیک تحت تاثیر ادبیات خاص، هوش و دیپلماسی کلینتون قرار گرفته بودند و غافل از اینکه هدف گذاری ترامپ دقیق تر بود و مسئله دیگر در خصوص پیروزی احتمالی ترامپ، نقش FBI بود در مقطعی خاص در آن بازه زمانی سخنرانی های تبلیغاتی کاندیدها، FBI مدعی شد بسیاری از اسرار کار و مسائل امنیتی دولت آمریکا را کلینتون در ایمیل شخصی خود منعکس کرده و این در محافل امنیتی قرار گرفته و ضربه به حیثیت و امنیت آمریکا زده است.

شلختگی امنیتی کلینتون بر اذهان عمومی مردم آمریکا تاثیر گذاشت

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تشریح کرد: اگر چه FBI منکر آن شد، تاثیر منفی شلختگی امنیتی کلینتون اثر خود را در اذهان عمومی مردم آمریکا گذاشته است بنابراین باید منتظر نتیجه نهایی بود که با ورود ترامپ هم آمریکا و هم جهان وارد عصر دیگری خواهد شد در واقع آمریکای عریان و بدون ماسک را خواهیم دید و رویکرد خشونت آمیز آن و چالش های اقتصادی با کشور های رقیب و شریک آمریکا بیشتر خواهد شد و روسیه و چین که قطعا در مقابل سیاست های زیاده خواهانه ترامپ خواهند ایستاد.

سید افقهی تصریح کرد:موضع گیری های کشورهای اروپایی راجع به ترامپ مثبت نبوده است و حتی در درون آمریکا و حزب جمهوری خواه ما شاهد موضع گیری منفی رجال این حزب بر علیه ترامپ بودیم.

ترامپ حامی رژیم صهیونیستی است

وی با اشاره به موضع گیری های ترامپ راجع به مسئله ایران و توافق هسته ای، یادآور شد: ترامپ گفته بود اگر رئیس جمهور شوم توافق هسته ای را در روز اول پاره می کنم و او به شدت طرفدار رژیم صهیونیسیت است و حتی نتانیاهو و نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بودند که ترامپ و کلینتون دو دوست و حامیان رژیم صهیونیستی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ترامپ پیروز شود این مقداری به نفع ما خواهد بود و همه می دانند ترامپ در سخنرانی های تبلیغاتی خود چندین بار حمایت خود را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود و اینکه قدس پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد شد در هر جهت در آمریکا جلوگیری از ورود مسلمانان، کشیدن دیوار حائل بین مکزیک و آمریکا و محدودیت سیاه پوست ها را مطرح کرده است، به هرحال با رسیدن ترامپ به کاخ سفید، آمریکا وارد تونل تاریکی خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.