×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
لزوم انتقال تعاونی های مسافربری به پایانه بعثت سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” نشست بررسی و روند جانمایی و استقرار تعاونی های مسافربری سیرجان در پایانه مسافربری بعثت با حضور شهردار سیرجان، مدیر پایانه مسافربری، مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و مسوولان تعاونی های مسافربری سیرجان در سالن کنفرانس شهرداری برگزار و زمان و نحوه انتقال تعاونی های مسافربری به پایانه بعثت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهردار سیرجان در این جلسه خاطرنشان کرد: سیرجان یک شهر استراتژیک و شاهراه ارتباطی شهرهای شمال و جنوب کشور است که سال ها از داشتن یک پایانه مناسب و در شان شهروندان محروم بود. رضا سروش نیا در این رابطه افزود: شرکت های مسافربری در واقع مرکز شهر فعالیت می کنند که این روند علاوه بر آلودگی های صوتی و اجتماعی، موجب ترافیک شدید در معابر اصلی سطح شهر شده که در نوع خود ناهنجاریهایی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: مجموعه شهرداری سیرجان تمام توان عملیاتی و فنی خود را به کار گرفته است تا پایانه مسافربری بعثت بزودی راه اندازی و احداث شود و تمام شرکتهای مسافربری متمرکز و به این مکان منتقل خواهند شد.

در این نشست همچنین مدیر پایانه بعثت، حمل و نقل کشور را شریان و کالبد اصلی اقتصاد کشور برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه شهر سیرجان در کریدر مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب است، قطعا توسعه و احداث زیرساختهای حمل و نقلی الزامی است و عدم توسعه یافتگی در این حوزه، موجب متضرر شدن فعالان این بخش خواهد شد.

حسین افشار ضمن قدردانی از دیدگاه شهردار سیرجان نسبت به بخش حمل و نقل و مساعدت و پشتکار ویژه وی در راستای احداث پایانه مسافربری افزود: ۷۰درصد بودجه شهرداری در بخش حمل و نقل و زیرساخت های این حوزه شامل بهسازی و آسفالت بلوار شاهد، جدولگذاری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر، نصب چراغ های راهنمایی و دوربین های ترافیکی و مهمتر از همه ساخت و تکمیل پایانه ای که از سال ۷۹ بلاتکلیف مانده بود که در بین پروژه های شهرداری در اولویت و دستور کار ویژه شهردار سیرجان قرار گرفت و بزودی به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: متاسفانه سالهاست که شرکت های مسافربری در سطح شهر سیرجان به صورت پراکنده خدمات حمل و نقل ارایه می دهند و هم اکنون نویدبخش آن هستیم که تعاونی های مسافربری بزودی در محل جدید یعنی در پایانه مسافربری بعثت مستقر شوند تا بتوانیم از خدمات اتحادیه پایانه های کشور بهره مند شویم.

گفتنی است شهردار سیرجان بهمراه مدیر پایانه، مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، رییس کمیسیون فرهنگی و عضو شورا و مسوولان تعاونی های مسافربری سیرجان از پایانه مسافربری بعثت واقع در بلوار خلیج فارس بازدید کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.