×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
معاون اول رئیس جمهور پروژه‌ای را که قبلا افتتاح شده بود افتتاح کرد!

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از بوتیا،معاون اول رئیس جمهور  استان کرمان سفر کرد. خبرگزاری ها یکی از برنامه های وی را حضور در شهرستان زرند و بازدید و افتتاح پروژه قطران و کک سازی این شهرستان اعلام کردند.

اما یکی از سئوالاتی که درباره این پروژه وجود دارد حضور چندباره مقامات دولت قبل و فعلی در شهرستان زرند برای افتتاح پروژه های مشابه است.

جهانگیری احمدی

خبرگزاری مهر درباره پروژه ای که آقای جهانگیری افتتاح کرده است می نویسد:  اعتبار صرف شده برای کارخانه کک سازی و قطران زرند چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و با راه اندازی این کارخانه با ظرفیت ۸۰۰ تن کک متالوژی در سال باعث اشتغالزایی مستقیم برای ۵۵۰ نفر و غیر مستقیم برای سه هزار نفر شده است.

اما جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ محمد عابدی نژاد  مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از افتتاح سه پروژه ملی صنعت و معدن تا پایان سالجاری در این استان خبر داد و گفت افتتاح کارخانه کک سازی زرند با ۸۰۰ هزار تن کک یکی از این پروژه هاست.

روز پایانی اردیبهشت ۹۲ است که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می نویسد: کارخانه کک سازی زرند با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کک متالورژی با حضور رییس جمهور در زرند کرمان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. کارخانه کک متالورژی زرند با سرمایه گذاری ارزی و ریالی برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان در مدت ۳۶ ماه احداث شده است که با بهره برداری از آن ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۵ هزار اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد می شود.

کارخانه ای که چند بار افتتاح شد یا بازی با کلمات برای افتتاح چند باره

در ابتدای سایت رسمی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند آمده است: اولین واحد کک سازی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کیلومتر هفت جاده زرند کرمان در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار به منظور برطرف کردن نیاز کشور به کک مصرفی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در آبان ماه ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید.

پیش از سفر احمدی نژاد به زرند ، محمد عابدی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفتگو با مهر در خصوص کارخانه کک سازی فولاد زرند ایرانیان می گوید: این کارخانه یکی از مهمترین طرحهای صنعتی استان کرمان محسوب می شود . این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن کک و ۴۰ هزارن تن قطران را دارد.

اما آیا چند کارخانه وجود دارد؟ با جستجو در سایت میدکو تنها نام یک کارخانه را به عنوان مجتمع کک سازی زرند می بینیم. کارخانه ای که قبلا از آن به عنوان کارخانه کک سازی ایرانیان زرند نام برده می شد و امروز نام ایرانیان از آن حذف شده است.

کک

جالب آنکه خبرگزاری فارس در باره این افتتاح چندباره می نویسد: مرحله پیش‌گرمایش کارخانه از سال ۹۲ آغاز شده و امروز به طور رسمی، تولید اسمی آن به بهره‌برداری رسید.

ولی فرماندار زرند می گوید که این دو افتتاح ، مربوط به دو بخش کارخانه بوده است.

خارج از این بحث که این کارخانه ۴۵۰ نفر اشتغالزایی دارد یا ۵۰۰ یا ۵۵۰ نفر ؟ یا اینکه برای آن ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است یا  ۲۵۰ میلیارد تومان ؟ مسئله مهمتر این جا است که این افتتاح ها چقدر هزینه داشته است و آیا با شعار بهره وری سازگار بوده است؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.