×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
پرسپولیس رنگ صدر جدول را می‌بیند؟/ نگاه سنگین اهوازی‌ها به تراکتورسازی

football perspolis va sabaبه گزارش“سیرجان خبر” ۳ دیدار پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال فردا (یک‌شنبه) برگزار می‌شود که دیدار راه‌آهن سورینت و پرسپولیس در تعیین معادلات صدر جدول تأثیرگذار خواهد بود.

راه‌آهن سورینت ــ پرسپولیس (ورزشگاه تختی تهران ــ ساعت ۱۵:۳۰)

پرسپولیس بدون احتساب یک امتیاز کسرشده با ۲۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و حریف این تیم راه‌آهن سورینت ۱۰ امتیازی و رده پانزدهمی است. روی کاغذ شاید دست بالا را پرسپولیس داشته باشد اما از سوی دیگر این تیم در لیگ سیزدهم هیچ‌کدام از دیدارهای خارج از ورزشگاه آزادی را با برتری پشت سر نگذاشته است.

به‌دنبال سایپا و نفت که برای نخستین بار شانس میزبانی مقابل پرسپولیس در خارج از آزادی را داشته و اتفاقاً پیروز هم شدند، این بار راه‌آهن امیدوار است از این امتیاز استفاده کند. هرچند شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در این فصل بسیار ناامید کننده نشان دادند اما این یک واقعیت است که انگیزه تیمها در دیدار مقابل پرسپولیس یا استقلال با تمامی دیدارهای دیگر متفاوت است.

جدال لفظی پیش‌آمده میان ۲ باشگاه در پرونده فساد فوتبال و صحبت‌هایی که میان رئیسی‌کیا و زندی از یک‌سو و دایی و رویانیان از سوی دیگر رد و بدل شده نیز این دیدار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. منصور ابراهیم‌زاده در ابتدای فصل قرار بود سرمربی پرسپولیس شود اما در نهایت علی دایی سرمربی فصل گذشته راه‌آهن جایگزین او شد و ابراهیم‌زاده هم روی نیمکت سورینتی‌ها نشست.

در سالهایی که علی دایی در راه‌آهن بود، خدا به او عزت داد و توانست پرسپولیس را شکست دهد اکنون باید دید این بار که او روی نیمکت پرسپولیس نشسته و ۳ امتیاز بازی را برای امیدوار ماندن به قهرمانی نیم‌فصل نیاز دارد چه اتفاقی برای پرسپولیس، دایی و راه‌آهن سورینت رخ می‌دهد. با توجه به شکست فولاد برابر استقلال شاگردان دایی با برتری در این دیدار می‌توانند سرانجام به صدر جدول رده‌بندی برسند.

استقلال خوزستان ــ تراکتورسازی تبریز (ورزشگاه تختی اهواز ــ ساعت ۱۵:۳۰)

استقلال خوزستان با تمام فراز و نشیب‌هایش میزبان تراکتورسازی تبریز است که به این دیدار برای رسیدن به رده‌های بالاتر جدول چشم امید دارد. هرچند رؤیای قهرمانی نیم‌فصل برای تبریزی‌ها کمی دور از دسترس شده اما این تیم در خانه تیم اهوازی برای برتری به میدان خواهد رفت.

حوادث بازی تراکتورسازی و فولاد بر این دیدار تأثیرگذار است. هرچند این بار تراکتورسازی میهمان رقیب همشهری فولاد است اما به‌هرصورت اعتراض تبریزی‌ها شاید از سوی هواداران اهوازی در این دیدار پاسخ داده شود. تراکتورسازی در حال حاضر با ۲۲ امتیاز چهارم است و استقلال خوزستان با ۱۶ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. عبدالله ویسی و تیمش امیدوار هستند همانند دیدار با استقلال تهران بتوانند یکی دیگر از تیم‌های مدعی لیگ برتر را در خانه‌اش زمینگیر کنند و با سه امتیاز این دیدار به وضعیتشان در جدول سر و سامان دهند.

فجرسپاسی ــ سایپا (ورزشگاه حافظیه شیراز ــ ساعت ۱۵:۳۰)

فجر با آمدن محمود یاوری احیا شده و تیم ناامیدی که در قعر جدول بود اکنون با ۱۳ امتیاز تا رده چهاردهم بالا آمده و دیدار خانگی مقابل سایپا فرصتی است تا این تیم بتواند باز هم اوضاع را برای خود بهتر کند. فجری‌ها ترجیح دادند به‌خلاف سایپا قید حضور در جام حذفی را بزنند تا در روزی که شاگردان انگین فیرات ۱۲۰ دقیقه جنگیدند و در نهایت هم حذف شدند آنها با خیال راحت استراحت کرده آماده این بازی شوند.

سایپا با ۱۷ امتیاز هفتم است و جایگاه مناسبی دارد اما همین فاصله ۴ امتیازی نشان می‌دهد که اگر فجر برنده این بازی باشد تا چه‌اندازه می‌تواند به بهبود وضعیتش در جدول امیدوار باشد. فجر با این هدف به مصاف سایپایی خواهد رفت که قصد دارد با برتری در این دیدار شکست جام حذفی را فراموش و از موقعیتش در میانه بالای جدول دفاع کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.