×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
گنبد حضرت اباعبدالله‌الحسین در کرمان ساخته می‌شود

haram emam hoseinبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،علی مهاجری با بیان این‌که امکان ساخت گنبد حضرت سیدا‌لشهدا (ع) در کرمان وجود دارد، اظهار کرد: مکانی در مقابل حسینیه‌ ثارالله کرمان برای ساخت گنبد و چهار ستون حرم امام حسین (ع) در نظر گرفته و مقرر شده است قسمت‌هایی از ستون‌ها و گنبد در این محل ساخته و سپس به کربلای معلی برای نصب در حرم مطهر حضرت سید‌الشهدا (ع) منتقل شود.

وی افزود: صنعت‌گران استان می‌توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، در این کار معنوی و ساخت گنبد و ستون‌های مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) مشارکت کنند.

مهاجری با بیان این‌که مردم کرمان از ۷۰۰ سال پیش که گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) ساخته شده است، حضور فعال داشته‌اند، گفت: آن‌چه که در سوابق حرم مطهر امام حسین (ع) موجود است، نشان می‌دهد که مردم نجیب کرمان در ساخت گنبد اولیه‌ این حرم مطهر نقش ویژه‌ای داشته‌اند و از آن پس نیز هرگاه اتفاقی رخ داده و یا نیاز به بازسازی حرم امام حسین (ع) بوده است، کرمانی‌ها حضور موثری داشته‌اند.

وی به مشارکت مالی مردم کرمان برای ساخت گنبد و ستون‌های حرم مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: برای مشارکت مردم در ساخت گنبد حرم مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) میزان هزینه‌ ساخت گنبد را در تعداد خشت‌هایی که در گنبد نصب می‌شود، تقسیم کرده‌ایم و هر فرد می‌تواند با پرداخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یکی از خشت‌های گنبد مطهر امام حسین (ع) را خریداری و سند دریافت کند.

مهاجری با بیان اینکه برای هر کدام از خشت‌های گنبد مطهر امام حسین (ع) یک سند در نظر گرفته شده است، افزود:  پشت هر کدام از این خشت‌ها یک کُد وجود دارد که در هر یک از اسناد کُد خشت ثبت شده تا هر خشت به نام و با کُد خریدارش در گنبد حرم مطهر آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) نصب شود.

وی ادامه داد: برای این‌که افراد بیش‌تری از مردم کرمان بتوانند در این کار سهیم شوند، افراد می‌توانند به صورت جمعی نسبت به خرید هر کدام از خشت‌ها اقدام کنند و برای هر نفر یک سند و یک کد فرعی صادر می‌شود.

مهاجری خاطرنشان کرد: امید می‌رود تمام مردم استان کرمان از این فرصت ابراز ارادت به امام حسین (ع) بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.