×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
در میان مبارزه حرف صلح حدیبیه جایی ندارد

به گزارش خبرنگار حماسه و دفاع “سیرجان خبر”، حاج احمد پناهیان دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت شهدای مکی آباد گفت: اگر فرزندان دین، فرزندان ایران اسلامی، ایران غیور به حضرت زهرا(س) اقتدا کردند فقط به علت علاقه آنها به صدیقه کبری(س)نبود بلکه به خاطر عزم راسخ وامیدشان بود. قدرت  وعظمت و جلال خدای متعال در امامت و حاکمیت ائمه تجلی پیدا می کند هم ولادت حضرت فاطمه وهم حیات ایشان و هم شهادت ایشان  الهام بخش یک زندگی ویک  پایان خوش برای زندگی است.

 وی گفت: شهدا خیلی فعال تر از ما در صحنه جهاد هستند چرا؟ چون زنده اند. بعضی ها فکر میکنند شهدا مرگ با سعادتی داشتند، ولی آنها هرگز مرگی نداشتند، اگر کوچک ترین تصوری از مرگ شهید دارید اشتباه است، آنها دارند زندگی میکنند اگر کسی می خواهد راه شهید را در زندگی خود ادامه دهد باید صادق باشد.

پناهیان ضمن توضیح در مورد صدق افزود: اما صادق کسی است که در خود تردید نکند بعد از ایمان به ولایت دچارتردید نشود، مومنی که تردید نکند آن مومن صادق است شهادت را به صدق میدهند نه به هر رجال سیاسی، آمری کایی ها در جریان فتنه ۸۸  ما نمی توانیم حسین(ع) رااز ایرانی ها بگیریم، فرهنگ شهادت از آن ایرانیان و جوانان آن ها است، بعد از سی وچندسال مبارزه در گل فرو رفتند و متوجه شدند حسین را نمی شود از ما گرفت.

وی در پایان گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به نیویورک به یک باره برخی از سایت ها شروع کردند به انتشار یک سری مطالب راجع به صلح و… یکی گفت صلح امام حسن(ع) یکی گفت صلح حدینیه و این مسائل را به رهبر انقلاب نسبت دادند، حتی خود رئیس جمهور هم حرف از صلح نزده بود چه برسد به رهبری عزیز، خداوند در قران کریم میفرماید: «اگر کسی تسلیم شما شد با او صلح کنید» آمریکا کجا آمده تسلیم شده؟ پوتین بعد از تحریم های علیه روسیه جواب دردناکی به آمریکا داد و ما هم جواب این مواضع علیه کشور مان را بی جواب نخواهیم گذاشت. در میان مبارزه حرف صلح حدیبیه جایی ندارد. اصل در دین جهاد اسلامی است. صلح، استثنایی بر قاعده اصلی جهاد است. بعضی گفتند که وظیفه رهبر جامعه اسلامی این است که جامعه را به جایی برساند که وقتی دید پیروز می شود، اقدام به جنگ کند. والا اگر احتمال شکست دهد نباید دعوت به جنگ کند. یعنی شما با اساس انقلاب اسلامی مشکل دارید؟ چون وقتی امام دعوت به مبارزه با طاغوت کرد، هیچ چیزی دلیل بر پیروزی امام نبود. قبح این نظر در این است که آن را به پیغمبر و ائمه معصومین علیهم السلام نسبت می دهند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.