×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
آغاز برداشت گل بیدمشک در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” یک زوج سیرجانی پس از چهار سال از ۲ هزار و ۳۰۰ اصله درخت بیدمشک ۵۰۰ کیلوگرم گل بیدمشک برداشت می‌کنند.

احمد مسعودی از آغاز برداشت گل بیدمشک در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: روند توسعه کاشت و برداشت گیاهان و گل‌های دارویی در این شهرستان رو به افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۱ هکتار سطح زیر کشت این نوع گیاهان و گل‌ها در شهرستان سیرجان است و از این میزان ۱۲ هزار متر مربع به کاشت درخت بیدمشک اختصاص دارد که ضمن اشتغالزایی برای ۱۶ نفر طی مدت ۲۰ روز زمان برداشت بیش از ۷۰۰ کیلوگرم گل وارد بازار می‌شود.

ضرورت حمایت از بیدمشک‌کاران

کریم پورامینایی گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ اصله درخت گل بیدمشک را چهار سال پیش در منطقه الله‌آباد کاشتم و امسال برای نخستین بار از این مزارع ۵۰۰ کیلوگرم بیدمشک برداشت می‌کنیم.

وی افزود: در مدت برداشت این گل پنج نفر را مشغول به کار کردم و اگر مسئولان در تهیه مکان مناسب کاشت و کارگاه حمایت لازم را داشته باشند، بدون استفاده حتی یک ریالی از تسهیلات میزان اشتغال در کارگاه را از ۲۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش می‌دهم.

این کشاورز علاقمند به تولید گیاهان دارویی ابراز داشت: با توجه به اینکه بید مشک نیاز به آبیاری زیاد دارد و منطقه الله‌آباد کم آب است از کانال و جوی آب در مزرعه برای کاشت بیدمشک استفاده کردم تا هنگام آبیاری درختان دیگر این آب مورد استفاده درخت بیدمشک قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.