×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
کشاورزان سیرجانی امسال ۱۶ هزارتن پسته تولید خواهند کرد/ فعالیت ۱۵۰ ترمینال مکانیزه ضبط پسته در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان کار برداشت پسته  از ۴۳ هزار هکتار باغات پسته شهرستان آغاز شده و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

وی بیان داشت: کشاورزان سیرجانی امسال بیش از ۱۶ هزارتن پسته تولید خواهند کرد و فصل برداشت محصول هم موجب رونق اشتغال شده و طی مدت برداشت ۳۸۰ هزار نفر روز کارگر مشغول به کار شدند و بیش از ۱۵۰ ترمینال مکانیزه ضبط پسته و فرآوری محصول پسته در شهرستان فعال هستند.

محمودآبادی ارقام پسته تولیدی را اکبری، احمدآقایی، فندقی و کله‌قوچی عنوان کرد و گفت: اما امسال با مراقبت و مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی محصول با کیفیت بهتری به بازار عرضه می‌شود و محصول پسته هم به دلیل قیمت مناسب، ارزش افزوده و صرفه اقتصادی خوبی را برای کشاورزان دارد.

وی به محدودیت‌های آبی منطقه در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد کشاورزان پسته برای تجهیز باغ‌های خود به سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای اقدام کنند تا بتوانند در آتی نیز برداشت محصول خوبی داشته باشند و تاکنون فقط  ۱۴ هزار هکتار به این سیستم آبیاری تجهیز شدند که در حال حاضر فرصت خوبی برای استفاده از تسهیلات بلاعوض و امکانات برای اجرای سیستم آبیاری طرح آبیاری قطره‌ای  در باغ‌های پسته فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان تعداد بهره‌برداران این محصول را ۳۹ هزار نفر روزاعلام کرد و بر همکاری مستمر و مشاوره با کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای نگهداری درخت پسته برای تولید محصول خوب تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.