×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
در اقدامات جهادی با پیمانکاری به شدت مخالف هستیم

به گزارش “سیرجان خبر” سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای ده قاضی کوهپایه اظهار کرد: بزرگترین دشمن انقلاب و نظام، آمریکا و پس از آن صهیونیست است که نه تنها با انقلاب که با خدا و اهل بیت علیهم السلام نیز دشمنی دارند.

وی گفت : دشمنان، شخصیتی همچون حاج قاسم سلیمانی را که جز ایجاد امنیت پایدار کاری نکرد مورد تهاجم قرار داده  و شهید کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: همانطوری که آمریکا و صهیونیست دشمن ما هستند ما نیز دشمن فقر و محرومیت هستیم و تمام توانمان را برای زدودن فقر از جامعه می گذاریم تا آنچه لیاقت مسلمانان و شیعیان علی (ع) است در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد و این امکان ندارد مگر با فعالیت جهادی و توسل بر خداوند متعال.

رسالت محوری، مکان، زمان، زبان و لباس نمی شناسد

سردار معروفی ادامه داد:  رسالت محوری، مکان، زمان، زبان و لباس نمی شناسد و این مختص سپاه و بسیج نیست آنان می خواهند آرمان این مکتب عملیاتی شود همانطوری که حاج قاسم چنین کرد.

وی اذعان کرد: نباید نعمات خدا را نادیده بگیریم و آن را به حاشیه ببریم، نباید جنود شیطان شویم که جنود خدا برای جامعه اسلامی شویم و این امر مختص اداراتی همچون بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بسیج و سپاه نیست و این جامعیت دارد و هیچ دولتی نمی تواند بگوید متولی من هستم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برای مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی نباید نگاه سیاسی و قومیتی داشته باشیم بلکه نگاهمان باید جامع الاطراف و انقلابی باشد.

برای خدمت به مردم دنبال جمع کردن رای نباشیم

سردار معروفی خاطرنشان کرد: برای خدمت به مردم دنبال جمع کردن رأی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران شایسته ترین مردم در طول تاریخ  هستند، تصریح کرد: ملت ایران در این ۴۰ سال انقلاب کاری برای غیر امام معصوم کردند که در زمان معصوم کسی نکرد و این را با هیچ چیز نمی شود عوض کرد و این اقتدار بزرگ و عظمت مردم ایران است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه ما باید انقلابی، جهادی، مخلصانه و بی منت کار کنیم، اذعان کرد: باید خدمات اجتماعی را به صورت قرارگاهی و هدفمند انجام دهیم و سپس فعالیت ها را اولویت بندی کنیم.

باید در زمان وقوع حوادث و بحران به دنبال تشکیل قرارگاه باشیم نه دستور و فرمان

سردار معروفی گفت: به جهت اینکه استان کرمان استانی پهناور و حادثه خیز است باید قرارگاه تشکیل و بخش بندی شود تا در زمان حوادثی همچون سیل و زلزله کارها اولویت بندی و سریع تر انجام شود.

وی بیان کرد: در زمان وقوع حوادث باید مشکل مردم  سریع حل شود و نباید منتظر دستور و یا جلسه فلان نهاد یا سازمان بود و این ها همه باید در مجموعه قرارگاه شکل گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه باید راهبردی فکر و عمل کنیم، خاطرنشان کرد: باید در سیستم مدیریت اجرایی کشور به سمتی برویم که پیشگیری کنیم نه اینکه باعث ایجاد خسارت بیشتر  و زیان آورتر شویم.

مردم باید از توان سپاه و بسیج بهره بگیرند

سردار معروفی با بیان اینکه من به عنوان نماینده گروه های جهادی نوکر مردم هستم، بیان کرد: مردم باید از توان سپاه و بسیج این شبکه بزرگ انقلاب بهره گیرند.

وی عنوان کرد: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی برای کمک به مردم محروم هیچگاه به مذهب و سیاست آنها نگاه کرد بلکه نگاهش انقلابی، جهادی و ملی بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: برای رفع مشکلات مردمی حرکت کنید و در میدان قرار گیرید و منتظر نماینده یا دستور از طرف مسئول نباشید.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: باید در وجب به وجب خاک این استان شبکه سازی کرد و فقر و محرومیت را کنار زد.

وی ابراز کرد: در این چند ماه اخیر انصافا بین مسئولین استان یک مدیریت خوب می بینم که باید این مدیریت برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود.

در زمان بحران هیچ نهادی به تنهایی قادر به حل مشکلات مردمی نیست

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در زمان بحران هیچ دولت و نهادی به تنهایی قادر به حل مشکل و مدیریت بحران نیست بلکه این خود مردم هستند که می توانند مدیریت را به خوبی در دست بگیرند.

سردار معروفی افزود: مگر سیل خوزستان، لرستان و گلستان را چه کسی جمع کرد همین همت مردم بود که پای کار آمدند.

وی تاکید کرد: باید قدر این مردم را دانست و به آنان توجه ویژه داشت، زیرا هر چه داریم از مردم است و آنان ولی نعمتان ما هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: همزمان با تشکیل بسیج سازندگی شاهد خدمات موثری در حوزه های متفاوت از جمله دانش آموزی، بهداشتی، کشاورزی، کارگاهی، نمایشگاهی، میزخدمت، شیفت ایثار در کارخانه ها، پروژه های عمرانی، احداث سرویس بهداشتی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه جهت ایجاد اشتغال خانگی و خرد جهت مناطق محروم و نیازمند بوده ایم.

سردار معروفی توجه به آب شرب روستاها را از واجبات برشمرد و  گفت: اکثر روستاها مشکل آب شرب دارند و یکی از خدمات سپاه و بسیج شناسایی مناطق و روستاهایی است که فاقد آب شرب سالم هستند.

در اقدامات جهادی با پیمانکاری به شدت مخالف هستیم

وی تاکید کرد: در اقدامات جهادی با پیمانکاری به شدت مخالف هستیم زیرا ما جهادی کار می کنیم و می خواهیم سرعت کار افزایش یابد هزینه ها کاسته شود و از مردم  می خواهیم که خود مشارکت و نظارت بر کار داشته باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سپس به رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان توسط  سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: با توحه به فرمایش حضرت آقا در نیمه شعبان مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مومنانه، در استان کرمان در مرحله اول  ۵۰۰ تن سبد غذایی و معیشتی توزیع شد.

سردار معروفی ادامه داد: در استان کرمان با شناسایی پایگاه ها با محوریت ائمه جماعات و مساجد تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار نیازمند که در حوزه کرونا دچار آسیب شده بودند شناسایی شد.

وی افزود:همچنین ۳۸ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی با همکاری بنیاد مستضعفان و قرارگاه امام رضا (ع) در مرحله دوم توزیع شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سپس بیان کرد: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در روز عید فطر انجام خواهد شد.

سردار معروفی سپس به اقدام سپاه و کمیته امداد در ساخت مسکن مددجویی در روستای ده قاضی کوهپایه اشاره و اذعان کرد: با امضای تفاهم نامه بین سپاه  و کمیته امداد قرارشد ۱۳۵ واحد مسکونی در بازه زمانی کوتاه مدت تحویل مردم این روستا شود.

در زمینه محرومیت زدایی هیچ کاری بر زمین نخواهیم گذاشت

وی با بیان اینکه هیچ کاری در زمینه محرومیت زدایی بر زمین نخواهیم گذاشت، عنوان کرد: قرار است ۶۳۵ واحد در هفته دفاع مقدس تکمیل و تحویل شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه این کار کوچکی است و افتخار می کنیم، تصریح کرد: برای هر پروژه اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای هر خانه ۵۰ متری مبلغ ۵۵ میلیون تومان برآورد هزینه شده است و امروز ۲ میلیارد تومان یعنی ۲۳ درصد آورده جهادی است.

سردار معروفی گفت: چه خوب است به جای اینکه ۵۰۰ واحد مسکن بسازیم آن را به ۶۰۰ واحد ارتقا دهیم و امید که خداوند توفیق دهد با هماهنگی مسئولین گامی موثر و هر چند کوچک در خدمت رسانی به مردم بر داریم.

نگاه ما به مردم نباید از روی ترحم باشد

وی در انتها خطاب به گروه های جهادی ، بسیجی و انقلابی خاطرنشان کرد: نگذارید مردم در مقابل شما به واسطه خدمات تعظیم کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین بیان کرد: نگاه ما به مردم نباید از روی ترحم باشد، ما حفظ کرامت مردمی را می خواهیم.

به گزارش راه آرمان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.