×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
اعترافات غربی ها:از کودتای ۲۸ مرداد تا به امروز بر روی دیوار ما نمی شود یادگاری نوشت/فیلم برداری از مراکز نظامی ایران تمامیت ارضی و امنیت کشور را به خطر می اندازد

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،حسین طلا نماینده مجلس در دوره نهم در واکنش به ورود مشکوک دو دیپلمات غربی به کشور گفت: واقعیت این است که در خیلی از کشورها حضور و آزادی برای دیپلمات های خارجی وجود ندارد به طور مثال وقتی که در آمریکا حضور دارید و حتی خبرنگاران ما در سازمان ملل اجازه ندارند از شعاعی  بیشتر خارج شوند.

طلا در ادامه عنوان کرد: سفارت خانه ها در خیلی از جاها معمولا در منطقه ای قرار می گیرند که بتوانند نظارت بیشتری بر روی آن ها داشته باشند، اینکه اتباع کشورهای خارجی که طبیعی است هر کشوری قسمتی از توان خود را در سفارت خانه اش بر روی جمع آوری دیتاهای عمومی می گذارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد:با وضعی که هم اکنون شاهد آن هستیم و با شرایط خاص کشور نباید اجازه آزادانه فعالیت را برای برخی از این اتباع خارجی داشته باشیم.

وی با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ گفت: در این سال دبیر دوم و سوم سفارت انگلیس در خیابان شهید مطهری و در روز ۲۳ خرداد ۸۸ در این درگیری ها و بعد از آن حضور داشتند و بازداشت شدند که خودشان اعلام کردند که ما جمع آوری اطلاعاتی را حتی از طریقNGOها  انجام می دادیم.

طلا تشریح کرد: در شرایط کنونی کشور  و اتفاقات  رخ داده در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان  دشمنان ما موضع خود را صراحتا اعلام کرده اند حتی هیلاری کلینتون با صراحت اعلام کرد که داعش را ما ایجاد کردیم و داعش هم به ایران اعلام جنگ کرد.

نماینده مجلس در دوره نهم درادامه افزود: ما نمی توانیم نسبت به امنیت کشورمان بی تفاوت باشیم وقتی که مراکز نظامی ایران از مراکز خاص و قسمت های استراتژیک ما به راحتی از اطراف فیلم برداری می شود این تمامیت ارضی، استقلال کشور و امنیتی که باید در ان باشد را به خطر می اندازد.

وی بیان کرد: من فکر می کنم عزیزان ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی همانطور که از وزارت خارجه در خصوص این موضوع  سوال کردند باید از  مسئولین مربوطه نیز این موضوع را جویا شوند که چطور نسبت به چنین موضوع مهمی واکنش جدی نشان ندادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برجام و توافقات صورت گرفته اذعان کرد: واقعیت این است که  برجام تا الان دستاورد عملی برای کشور نداشته است و غربی ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند وبارها با رفتار خود از کودتای ۲۸ مرداد تا به امروز فریاد کشیدند که بر روی دیوار ما نمی شود یادگاری نوشت  لذا مانباید نسبت به این موضوعات بی تفاوت باشیم و در حوزه امنیت ملی  نباید مماشات کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.