×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
پلمپ ۶۶مرکز توزیع مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی در سیرجان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفتگو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در سیرجان ۶۶ مرکز توزیع مواد غذایی و ۳۶ اماکن عمومی شامل کافی شاپ چایخانه ها و… به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ شده اند.

صادق صادقی افزود: همچنین در این مدت ۴۳۷۰ کیلوگرم جنس فاقد مشخصات بهداشتی و ۵۸۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده جعلی توقیف و معدوم شد.

وی که هماهنگی و جلب مشارکت ها بین بخشی و برون بخشی را از نقاط قوت این روزها دانست، ادامه داد: در یک کار جهادی و کم نظیر با اقدامات آموزشی و اجرایی شامل ۵۴۲۸ بازدید از مراکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و ۵۷۴۱ بازدید از صنوف کارگاهی، صنایع و معادن مجموعا بالغ بر ۵۰ هزار نفر از صنوف، صنایع و معادن، نهادها و سایر بخش‌ها در موضوع پیشگیری از بیماری کرونا آموزش داده شدند.

صادقی اظهار کرد: بازدید مستمر بازرسان بهداشت محیط از جایگاههای سوخت بازدید، زندان، کمپ های کارگری، محل های تجمعی دیگر از جمله مراکز بازپروری، ادارات، بانک ها و نقش موثری در پیشگیری و کاهش بار این بیماری در شهرستان داشته است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشکده علوم پزشکی سیرجان تاکید کرد: برنامه بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا با همکاری بسیج و گروه‌های مردمی با نظارت بهداشت محیط به خوبی در شهرستان اجرا شد در این برنامه ۳۵ تیم اجرایی، سالم سازی محیط را اجرا نموده و تا به امروز ۷۴۲۵ محل را گندزدایی کرده اند و علاوه بر آن نحوه ضدعفونی منازل افراد بیمار با حضور درب منزل آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ گام دوم فاصله گذاری ۲۲ اکیپ بازرسی در طی دو هفته بیش از ۵ هزار واحد صنفی شهرستان را بازدید و آموزش ثبت نام در سامانه داشته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.