×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
۱۳۳ نفر مبتلای بیماری کرونا با نمونه آزمایشگاهی مثبت در سیرجان بستری شده اند/ تعداد کل مبتلایان بهبودیافته در سیرجان ۹۷ نفر می باشد

به گزارش”سیرجان خبر” رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در سیرجان ۱۳۳ نفر مبتلای بیماری کرونا با نمونه آزمایشگاهی مثبت در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و دکتر غرضی سیرجان بستری شده اند که این تعداد تقریبا ۳۱ درصد از مجموع مبتلایان {سرپایی و بستری} تاکنون در این شهرستان است.

سید علی آتشی پور افزود: تعداد کل مبتلایان بهبودیافته در سیرجان ۹۷ نفر می باشد و در حال حاضر ۳۵ نفر بیمار قطعی کرونا با نمونه آزمایشگاهی مثبت در دو بیمارستان سیرجان بستری هستند.

وی به تغییر کشوری در شیوه اطلاع رسانی رسمی در آمار بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: گرچه مبتلایان سرپایی نیز همچون مبتلایان با حال بد و بستری شده، ناقل این بیماری هستند و در بسیاری شاخص های مربوطه تفاوتی در مبتلایان سرپایی و بستری نیست اما از هفته گذشته ستادهای مقابله با کرونا در کل کشور مجاز به ارائه آمار مبتلایان بستری به عنوان آمار رسمی هستند اما با این وجود، گفتیم اطلاع رسانی جدید آماری در مورد سیرجان نیز از لیست آمار رسمی روزانه ستاد استانی کرونا و دانشگاه علوم پزشکی کرمان برداشته شود.

رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا با تفویض اختیارات خصوصا ایجاد محدودیت ها به استان ها موافقت کرده و قرار است در جلسه آتی ستاد ملی شیوه نامه این تفویض اختیارات مصوب شود که لازم است با توجه به قرمز بودن وضعیت برخی شهرستان ها، به همان مراتب، از سوی ستادهای استانی کرونا، برخی اختیارات برای ایجاد محدودیت ها، به ستادهای شهرستانی کرونا نیز تفویض شود.

آتشی پور در مورد وضعیت بیماری سخنگوی ستاد کرونای سیرجان، رئیس اورژانس۱۱۵ سیرجان، مدافعین سلامت و سایر پرسنل واحدهای تابعه دانشکده علوم پزشکی سیرجان که به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: حال همگی خوب است و مراحل درمان را به خوبی طی می کنند.

وی زدن ماسک خصوصا در مکان های عمومی و پر رفت و آمد و… را از شیوه های اساسی و مهم در کاهش شیوع کرونا دانست و از مردم خواست اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.