×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
هدف آمریکا وادار کردن ایران به انجام مذاکرات جدید است/ حرکت خوبی در نظام قضایی کشور برای مبارزه با فساد ایجاد شده است

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: اگر ترامپ به دنبال این است که ممنوعیت تسلیحاتی ایران باید تمدید شود می خواهد بهانه جدید فشار حداکثری را بر ایران پیدا کرده باشد و فکر می کند بتواند به اهداف خود برسد که هرگز این چنین نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی افزود: هدف آمریکا وادار کردن ایران به انجام مذاکرات جدید است و پیش نویس قطعنامه پیشنهادی واشنگتن این مطلب را روشن کرده است که هیئت حاکمه آمریکا اتهام زنی و زمینه سازی فشار بر جمهوری اسلامی ایران برنداشته است و بر استراتژی کارزار فشار حداکثری بر نظام اسلامی ایران تاکید دارد و به هر تلاشی برای رسیدن به خواسته های خود دست زده است.

خطیب جمعه سیرجان گفت: اکنون که آژانس بین المللی انرژی اتمی با نقض توافق هسته ای ایران، قطعنامه صادر کرده باید جامعه جهانی به این مطلب و نکته مهم هم توجه کند که چه کسی توافق هسته ای را که با موافقت کشورهای غربی و اروپایی به امضاء رسید به این سمت و سو کشانده است.

وی افزود: ای کاش جامعه بین المللی و کسانی که دم از احقاق حقوق بشر می زنند قطعنامه ای در محکومیت ظلم و جنایت رژیم سعودی در کشتار مردم یمن یا قطعنامه ای در محکومیت رژیم کودک کش واشغالگر و جنایتکار صهیونیستی صادر می کردند تا حداقل کمی روسفید در ادعاهای خود بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حرکت های مردم آمریکا و اروپا علیه نظام حاکم آمریکا را نوید بخش ضعف و افول حاکمان ظالم و مستکبر کاخ سفید عنوان کرد و گفت: آمریکا آنقدر مشکلات را به خاطر سیاست های غلط و مستکبرانه خود در منطقه فراروی خود دارد که دیگر پایه تمدن غرب نیست و آبرو اعتباری ندارد.

خطیب جمعه سیرجان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره ۷۲ شهید هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و شهید آیت الله بهشتی و شهید مهدی تصیری لاری گفت: همه ما باید قدردان تفکر و خدمات شهید بهشتی باشیم و بدنه قوه قضاییه و قضات نیز باید راه این عزیز را ادامه بدهند و امروز افشاگری و دستگیری مجرمین در داخل دستگاه قضایی نشان از نظارت کامل و اجرای مساوات و عدل در این دستگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: حرکت خوبی در نظام قضایی کشور برای مبارزه با فساد ایجاد شده و در حال انجام است که این حرکت را به فال نیک می گیریم و ما هم وظیفه کمک به این دستگاه را داریم تا با کمک مردم، فساد از جامعه کاسته و کم شود و عدالت در جامعه فرا گیر شود.

امام جمعه سیرجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ گفت : حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران سندی دیگر از رسوایی آمریکا و جنایتی ددمنشانه است که هیچگاه این اقدام ضد بشری را ملت ایران فراموش نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی به مناسبت ده تیرماه روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در این بخش ابعاد گوناگون جهش تولید وجود دارد که ضرورت توجه و عمل به جهش تولید به‌عنوان راهبرد گذر از تنگناهای فعلی اقتصاد را داریم.

امام جمعه سیرجان افزود : تهدیدها و تحریم های ظالمانه به فرصت تبدیل شد و پیشرفت های خوبی داشتیم اما در سال جهش تولید باید حوزه تولید از رشد خوبی برخوردارشود تا بهبود معیشت و اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد.

وی در پایان هم به صرفه جویی انرژی آب و برق تاکید کرد و ضمن قدردانی از کادر درمان در شهرستان سیرجان با تلاش هایی که در مقابله با شیوع بیماری کرونا داشته و دارند بر رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید و سفارش کرد.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول هم با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا علیه السلام خواستار چراغانی و آذین بندی مساجد و تکایا و خیابانها شد و گفت: حالا که محدودیت در جمع شدن در مراسم جشن ها به خاطر ویروس کرونا داریم فرصت چراغانی و آذین بندی را از دست ندهیم .

خطیب جمعه سیرجان در خطبه اول نیز با استناد به آیات و روایات در انجام اعمال صالح و کسب تقوای الهی و برکات دوری از گناهان و پاداش در آخرت پرداخت و نعمت های بهشتی و آخرت را پایدار عنوان کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.