×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
آغاز محاکمه اعضای باند توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی در کرمان

dadagah dadgostariبه گزارش“سیرجان خبر” دادخدا سالاری اظهار داشت: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) یک باند ضد امنیتی وابسته به اجانب در استان کرمان شناسایی و زمین‌گیر شد.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: گردانندگان این باند سه نفر بودند که با عضوگیری یک باند ۶۳ نفر را تشکیل دادند و برنامه‌ریزی و اقدام توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار داشتند.

وی تصریح کرد: تمام اعضای این باند دستگیر و مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی و تشکیلاتی نیز از نامبردگان توقیف شد.

این مقام قضایی ارتباط و تبانی با بیگانگان از جمله رژیم غاصب صهیونیستی را از اتهامات باند مذکور ذکر کرد و بیان داشت: تشکیل گروه‌های متعدد مخفی و غیر قانونی برای اقدام علیه امنیت داخلی کشور، اجرای اهداف بیگانگان در کشور، زمینه سازی و اقدام علیه نظام جمهوی اسلامی، اهانت به ائمه اطهار (ع) و مقدسات اسلامی، توهین به نبی مکرم اسلام (ص) و توهین به مسئولان نظام جمهوری اسلامی از دیگر موارد اتهامی این باند است.

وی تبلیغات فرقه‌ای برای تخریب باورهای دینی و اعتقادی مردم، اغفال افراد جامعه برای پیشبرد اهداف بیگانگان را از دیگر اقدامات این باند برشمرد و تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات از داخل کشور و انتقال این اطلاعات به خارج از کشور و کمک به تشکیلات ضددینی مستقر در سرزمین‌های اشغالی، اغفال جوانان مسلمان و کوشش در جذب جوانان مسلمان نیز از اتهام‌های این گروه است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان از شکایت خانواده‌های تعدادی از اعضای باند از گردانندگان اصلی به علت جرم اغفال خبر داد و تأکید کرد: شکایت خانواده‌هایی که از گردانندگان و سران باند به جرم اغفال فرزندان و بستگان به‌صورت جداگانه رسیدگی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اکثر متهمان به جرائم خود در مراحل تحقیقات اعتراف کرده و از منازل آنها مقداری جزوات آموزشی، اسناد درون گروهی و سی‌دی‌های مختلف کشف و ضبط شده است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: این باند کمک‌های زیادی نیز از داخل کشور جمع‌آوری و برای تشکیلات مرکزی در کشور بیگانه ارسال کرده است که برای پیشبرد اهداف خود از روش‌های غیر اخلاقی نیز استفاده می‌کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.