×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
فردا؛ آغاز سفر دوره‌ای رئیس‌ مجلس به ۳کشور اروپایی/ مونته‌نگرو اولین میزبان لاریجانی

safar larijaniبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز سفر دوره‌ای لاریجانی به سه کشور اروپایی، گفت: سفر دوره‌ای رییس مجلس به سه کشور اروپایی و پیش از حضور در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی بین‌المجالس از فردا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، لاریجانی پیش از حضور در اجلاس جهانی بین‌المجالس به کشور صربستان سفر می‌کند و قرار است فردا، یک‌شنبه ابتدا به صربستان رفته و در آنجا با مقامات پارلمانی این کشور دیدارهایی داشته باشد.

سپس رییس مجلس طی یک سفر دو روزه تا تاریخ ۱۶ مهر در ژنو حضور داشته و در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس جهانی سخنرانی خواهد کرد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس تأکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا رییس مجلس پس از حضور و سخنرانی و در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس جهانی با مقامات پارلمانی برخی کشورها پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدارها و گفت‌وگوهایی داشته باشد.

شیخ‌الاسلام افزود: در اجلاس بین‌المجالس جهانی که در ژنو برگزار می‌شود، حدود ۳۰ رئیس مجلس و ۲۰ نایب رئیس از کشورهای مختلف حضور دارند که قرار است رئیس مجلس کشورمان دیدارهایی پیرامون مسائل دوجانبه پارلمانی و نیز موضوع سوریه با رؤسای مجلس برخی کشورها داشته باشد.

وی در ادامه اظهارداشت: در ادامه سفر دوره‌ای لاریجانی به ۳ کشور اروپایی، قرار است پس از پایان اجلاس ژنو در روز ۱۷ مهر، وی سفری به کرواسی داشته باشد و در آنجا با مقامات پارلمانی و سیاسی این کشور پیرامون مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای دیدارهایی داشته باشد.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس خاطرنشان کرد: لاریجانی در تاریخ ۱۹ مهر به کشور باز می‌گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.