×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم/ از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم/ برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود

rahbarبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، با حضور در محل یادمان شهدای ارتش و قرائت فاتحه، علو درجات شهدا را مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی در این مراسم، ورود به سِلک نیروهای مسلحِ شجاع و نام آور جمهوری اسلامی ایران را، برای جوانان تازه وارد، افتخار آمیز دانستند و با اشاره به لزوم تقویت آمادگی‌ها و استحکام دفاعی نیروهای مسلح در کنار تقویت ساخت درونی نظام اسلامی و وحدت ملی، تأکید کردند: ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می‌کنیم زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می‌دانیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما به مسئولین خودمان اعتماد داریم و از آنها می خواهیم با دقت و با ملاحظه همه جوانب، گام ها را محکم بردارند و منافع ملی را به فراموشی نسپارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: عناصر اصلی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، حافظ این انقلاب و ملت ایران و مایه پیشرفت بودند، توجه به آرمان های والای نظام اسلامی و توجه به عزت ملی بوده است، بنابراین وظیفه همه مسئولان و آحاد ملت، دفاع از عزت و هویت ملی است.

ایشان با اشاره به بدبینی و بی اعتمادی نظام اسلامی به آمریکا، دولت آمریکا را دولتی در پنجه صهیونیستها خواندند و گفتند: دولت آمریکا در واقع در جهت منافع صهیونیست ها حرکت می کند و از همه دنیا باج می گیرد و به رژیم صهیونیستی باج می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه تهدید برای هیچ کشوری نیست اما استحکام نیروهای مسلح را مهمترین عامل برای حفظ امنیت نظام اسلامی می داند، افزودند: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی باید حصار مستحکمی در مقابل توطئه های دشمنان باشند.

فرمانده کل قوا با اشاره به تهدیدهای مکرر و مشمئز کننده دشمنان ملت ایران تأکید کردند: همه کسانی که عادت به تهدید زبانی ایران کرده اند، بدانند، پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران، پاسخی جدی و سخت خواهد بود.

حضرت‌آیت‌الله خامنه ای افزودند: ملت ایران، هم، سرسختی خود را در راه دفاع از آرمان ها و منافع خود نشان داده و هم، میل و رغبت خود به سلامت و صلح و همزیستی را زیرا این دو، در کنار یکدیگر هستند.

ایشان در پایان از رشادتها و جانفشانی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی هوایی، در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس از جمله شهیدان بابایی و ستاری را گرامی داشتند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ضمن خیر مقدم، گفت: در دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی، ضمن آموزش فناوریها و علوم جدید، آموزش معارف دینی و اعتقادی نیز از برنامه های اصلی است.

وی با اشاره به طرح های راهبردی و بومی و نصب انواع شبیه سازها در نیروی هوایی تأکید کرد: نیروی هوایی ارتش با تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود، در آمادگی کامل برای صیانت از مرزهای هوایی و آسمان جمهوری اسلامی ایران، بسر می برد.

همچنین سرتیپ دوم بخشنده فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گزارشی از برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه هوایی شهید ستاری بویژه طرح پهپاد رزمی و طرح شکاری نیمه سنگین ارائه کرد.

در این مراسم به فرماندهان، اساتید، خلبانان و دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش و همچنین تعدادی از خانواده شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش سرود عهد جانبازی را اجرا کردند.

اجرای رزمایش میدانی از دیگر برنامه های مراسم امروز دانشگاه هوایی شهید ستاری بود.

در پایان این مراسم یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.