×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
۳۵ میلیارد برای تکمیل بیمارستان ۲۱۲ تختخوابی نیاز است/ساخت مرکز بیماری های خاص سیرجان توسط دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه“سیرجان خبر” دکتر جعفر قلی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی سیرجان از سوی دولت به دانشگاه آزاد مطرح شده است.
وی بیان کرد: این پروژه هنوز حدود ۲۵ تا۳۵ میلیارد تومان بودجه نیازمند است اما به گفته وزیر بهداشت اگر بیمارستان سیرجان بخواهد با بودجه دولتی ساخته شود حداکثر بیست سال طول می کشد.
جعفر قلی خانی ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد متولی امر ساخت بیمارستان شود قطعا از تعرفه خصوصی برای پذیرش بیمار استفاده می کند اما در رایزنی ها با معاونین وزیر بهداشت مقرر شده است که مابه التفاوت این هزینه را دولت به دانشگاه آزاد پرداخت کند.
وی اضافه کرد: این طرح بعنوان اولین بار است که در کشور اجرا می شود اما تعهدات دولت در قبال پرداخت این مابه التفاوت چندان قابل اعتماد نیست.
وی با بیان اینکه ۲۵ سال طول می کشد که این طرح بازگشت سرمایه داشته باشد عنوان کرد: دانشگاه آزاد با تکمیل پروژه تا مدت زمان بازگشت سرمایه این بیمارستان را تحت مدیریت خود خواهد داشت و پس از آن نیز به بخش دولتی واگذار می کند.
رئیس دانشگاه آزاد سیرجان تصریح کرد: طرح فعلی پروژه بیمارستان چندان رضایت بخش نیست و اگر پروژه به دانشگاه آزاد واگذار شود با تغییرات گسترده ای در ارائه خدمات درمانی و رفاهی روبه رو خواهد شد.
جعفر قلی خانی افزود:طرح ساخت مرکز بیماری های خاص نیز در سیرجان با مشارکت دانشگاه آزاد در دستور کار است که اگر این پروژه به سرانجام برسد هزینه درمانی برای بیماران خاص رایگان خواهد بود.
پروژه ساخت بیمارستان ۲۱۴ تختخوابی شهرستان سیرجان در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار در دست احداث است که زیر بنای آن به ۱۷۵۰۰ مترمربع می رسد،این بیمارستان تاکنون قریب به ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای تکمیل آن حدود۳۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است.
همچنین هفته گذشته نیز علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز در بازدید از بیمارستان سیرجان گفته بود در صورت موافقت نهایی واگذاری بیمارستان ۲۱۲ تختخوابی سیرجان با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، این بیمارستان منشأ تحول فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رضایتمندی مردم در جنوب شرق کشور خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.