×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
اجرای طرح مرمت بازار با جدیت پیگیری می شود

به گزارش”سیرجان خبر” صبح امروز معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با سرپرست فرمانداری سیرجان دیدار و پیرامون مسائل میراث فرهنگی شهرستان گفتگو کردند.

در ادامه این دیدار، معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ومعاونین شهردار در معیت سرپرست فرمانداری از بافت قدیمی بازار سیرجان و بادگیر چپقی بازدید کردند.

سرپرست فرمانداری در حاشیه این بازدید بر اجرای هر چه سریعتر طرح راسته بازار سیرجان تاکید کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، بازار فعلی سیرجان به خیابان هفده شهریور متصل می شود که سبب انسجام هرچه بهتر بازار و حفظ بافت تاریخی آن خواهد شد. در این طرح، اجرای سنگ فرش کف و احداث سر در بازار نیز در نظر گرفته شده است.

بهاالدینی افزود: طرح احیا و مرمت بازار سیرجان در سال های گذشته کلید خورده و به دلیل نبود اعتبار لازم متاسفانه نتوانسته به مرحله اجرا برسد. اما خوشبختانه در حال حاضر با فراهم شدن اعتبارات لازم این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حفظ بافت تاریخی بازار سیرجان ضمن احیای بافت های تخریب شده، بهسازی و مرمت کاروانسرای آقا ابراهیم، مرمت سقف بازار سیرجان و… از جمله آیتم هایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان اضافه کرد: در دیداری که امروز با معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ، مقرر گردید پیشنهادها و نظراتی در حوزه احیای میراث فرهنگی شهرستان سیرجان مطرح و نسبت به اجرایی شدن هر یک از آنها اقدام لازم صورت گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. حمیدرضا

    با سلام قسمت بسیار مهم اصلاح وضعیت فاجعه بار برق کشی بازار می باشد که می تواند باعث آتش سوزی و از بین رفتن بازار گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.