×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حاشیه های خواندنی مراسم ۹ دی سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر”،  مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد حماسه ۹ دی در سیرجان از ساعت ۹:۳۰ صبح در میدان انقلاب این شهر برگزار گردید که این مراسم حاشیه هایی به دنبال داشت .

* غیبت برخی از مسئولین شهرستان در مراسم و حضور برخی از چهره های سرشناس در انتهای مراسم برای عرض اندام به حاضرین از حاشیه های تأمل برانگیز این مراسم بود.

 

* عدم حضور چهره های مطرح یکی از جناح های سیاسی.

 

* سخنرانی خوب و روان ، حجه الاسلام توکلی رئیس دادگاه نظامی استان که مورد توجه حاضران قرار گرفت و در پایان جمعیت حاضر در نماز جماعت شرکت کردند.

 

* هوای خوب و آفتابی روز ۹ دی باعث حضور گسترده تر و باقی ماندن جمعیت تا پایان مراسم شد.

 

* تعطیلی مغازه های مسیر راهپیمایی که توسط کاسبین و به صورت خود جوش برای شرکت در راهپیمایی انجام شد.

 

* دادن شعارهای کوبنده و غرّا و مشت های گره کرده جمعیت حاضر ، نشان از اوج پایداری و استقامت آنان بر آرمان ها و ارزش های انقلابی و اسلامی بود که در سراسر مراسم خودنمایی می کرد .

 

* شعارهایی چون ” مرگ بر منافق ” ؛ ” مرگ بر فتنه گر ” ؛ ” مرگ بر ضد ولایت فقیه ” ؛ ” مرگ بر آمریکا ” ؛ ” مرگ بر اسرائیل ” ؛ ” ما اهل کوفه نیستیم ، علی تنها بماند ” ؛  ” هیهات من الذله ” و … به کرات در مراسم شنیده می شد.

 

* پلاکاردها و دست نوشته های گوناگون با مضامین مختلف در طول مسیر راهپیمایی و حسینیه امام خمینی(ره)  خودنمایی می کرد . با مضامینی چون ” خیانت های سران فتنه به نظام ” ؛ موسوی و کروبی را محاکمه کنید ” ؛ ” ۹ دی برخاسته از بصیرت است ” ؛ ” هیهات من الذله ” ؛ و …

 

* حمل تابوت سران فتنه که حاوی تصاویری از موسوی، کروبی و خاتمی بود که توسط مردم تهیه شده بود و با زنجیر بر روی زمین کشیده می شد و در پایان مراسم توسط مردم به آتش کشیده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.