×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان در کرمان

به گزارش“سیرجان خبر”به نقل از فارس،مهدی شفیعی با تشریح برنامه‌های هفته ملی سرطان از ۸ تا ۱۵ بهمن‌ماه جاری اظهار داشت: در این هفته همایشی با موضوع سرطان با همکاری انجمن یاس در روز پنجشنبه ۱۰ بهمن‌ماه در فرهنگسرای کوثر شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی توزیع ۵ هزار پمفلت و بروشور با موضوع سرطان در مراکز بهداشتی و درمانی، نصب یک هزار و ۵۰۰ پوستر در فضای مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ارسال پیامک با موضوع سرطان را از جمله برنامه‌های هفته ملی سرطان عنوان کرد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش بروز انواع سرطان‌ها در جامعه گفت: به عنوان مثال آمار بروز سرطان سینه در زنان ایرانی در مقایسه با متوسط جهانی بیشتر است.

شفیعی بیان کرد: سرطان گوارش نیز شیوع بالایی در ایران دارد و میزان بروز سرطان در کشور در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه قرار است در استان کرمان مرکز تحقیقات سرطان راه‌اندازی شود، اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز بهتر می‌توان علت بروز سرطان را در استان کرمان شناسایی کرد.

شفیعی گفت: عوامل متعددی چون ژنتیک، عوامل محیطی و تغذیه‌ای می‌تواند در بروز ابتلا فرد به سرطان موثر باشد.

وی ادامه داد: در مورد تاثیر آلودگی هوا، سموم کشاورزی و کودشیمایی در مواد غذایی، اشعه خورشید، امواج تلفن همراه در احتمال بروز سرطان در فرد باید کارهای تحقیقاتی صورت گیرد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: در گذشته به دلیل نبود درمان مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سرطان بیشتر مبتلایان عمر کوتاهی داشتند و از نظر اقتصادی، روانی و عاطفی مشکلاتی را به فرد مبتلا همچنین به خانواده وی وارد می کرد.

شفیعی اظهار داشت: اکنون نیز افرادی که مبتلا به سرطان می‌شوند به دلیل نگاهی که به گذشته دارند، بیماری سرطان را غیرقابل علاج تلقی می‌کنند که این دید سبب می‌شود فرد مبتلا از نظر روحی و روانی دچار مشکل شود.

وی تصریح کرد: بروز این مشکلات علتی می‌شود تا بیمار در پذیرش درمان مقاومت کند و هم سیستم ایمنی بدن به واسطه این مشکلات دچار واکنش می‌شود که بیماری سرطان در وی پیشرفت کند.

شفیعی با تاکید بر اینکه از تعریف سرطان باید اطلاع‌رسانی شفاف صورت گیرد، بیان داشت: جامعه باید نسبت به تعریف انواع سرطان‌ها، بدخیمی‌ها، تومورهای خوش‌خیم و  اینکه چه سرطان‌هایی قابل درمان هستند و … اطلاع داشته باشند.

وی همچنین به هزینه‌های بیش از اندازه درمانی این بیماران اشاره کرد و گفت: سیستم بیمه‌ای نظامند باید وجود داشته باشد تا هزینه‌های درمان این بیماران را تامین کند.

این پزشک اظهار داشت: همچنین باید اقدامات درمانی ویژه بیماران سرطانی به آسانی در دسترس آنها قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.