×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
سفیر آمریکا در برلین به وزارت خارجه آلمان فراخوانده شد

merkel sadre azam almanبه گزارش “سیرجان خبر” به نقل از مهر، انتشار اخبار مربوط به جاسوسی آمریکایی ها از گوشی همراه صدراعظم آلمان سبب واکنش برلین شد. بر این اساس دولت فدرال آلمان امروز پنج شنبه “جان بی. امرسون” را برای ادای توضیح در این خصوص فراخوانده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اعلام این خبر گفت قرار است سفیر آمریکا امروز بعدازظهر با وزیرخارجه این کشور دیدار کند. به گفته وی “گیدو وستروله” در این دیدار موضع رسمی برلین را در ارتباط با اقدام تنش زای واشنگتن اعلام می کند.

به تازگی سخنگوی صدراعظم آلمان گفته است برلین اطلاعاتی به دست آورده که نشان می دهد مکالمات شخصی مرکل توسط سازمان جاسوسی آمریکا مورد شنود قرار گرفته است. اقدام دولت آلمان در حالی انجام می شود که “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی به مرکل اطمینان داده ارتباطات تلفنی وی مورد شنود قرار نمی گیرد.

در همین حال “توماس اوپرمان” رئیس کمیته کنترل پارلمان آلمان از تشکیل نشست ویژه این کمیته برای بررسی این موضوع خبر داده است. به گفته اوپرمان، کسی که از صدراعظم جاسوسی کند، از شهروندان نیز جاسوسی می کند. گفتنی است کمیته کنترل بوندستاگ مسئول رسیدگی و کنترل فعالیت های سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی در آلمان است. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.