×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
قربانیان انفجار پشت صحنه فیلم ده نمکی+عکس

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،انفجار مواد منفجره در پشت صحنه فیلم سینمایی «معراجی ها» جان ۵ نفر را گرفت. اما این حادثه چه طور اتفاق افتاد؟

خبر شوک آور و تلخ انفجار در پشت صحنه «معراجی ها» قطعا یکی از مهم ترین خبرهای چهارشنبه بود. جدیدترین ساخته سینمایی «مسعود ده نمکی» داشت آخرین روزهای فیلمبرداری اش را سپری می کرد که به یکباره، صبح چهارشنبه اتفاقی تلخ و شوک آور، همه چیز را فعلا متوقف کرد. انفجار مواد منفجره آن هم در حالی که عوامل جلوه های ویژه  این فیلم مشغول فراهم کردن مقدمات شروع کار بودند، جان ۵ نفر را گرفت و چند نفر دیگر را هم به بیمارستان های جنوب شهر تهران فرستاد. این انفجار که در شهرک سینمایی دفاع مقدس واقع در اتوبان تهران- قم رخ داد، جان  مسئول جلوه های ویژه فیلم و همچنین مدیر  شهرک سینمایی دفاع مقدس را هم گرفت و نام «اکبر رنجبر» و «محمدجواد شریفی راد»را هم در میان قربانیان این حادثه قرار داد. به غیر از این ۲، «رضا فرجی» جانشین تولید فیلم به همراه یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی ها افرادی بودند که بر اثر این حادثه درگذشتند. ضمن این که به گفته خبرگزاری فارس، یکی دیگر از عوامل فیلم که به شدت مجروح شده بود هم در بیمارستان «صاحب الزمان » اسلامشهر درگذشته است. خبری که البته «رجب صمدی» مدیر این بیمارستان در گفتگو با خبرگزاری مهر آن را تکذیب کرد.

حادثه چطور اتفاق افتاد؟

ده نمکی و گروهش که برای  فیلمبرداری آخرین صحنه های فیلم معراجی ها به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته بودند، خود را آماده فیلمبرداری می کردند. هنوز کارگردان و گروه بازیگران برای شروع کار نیانده بودند و گروه جلوه های ویژه مشغول فراهم کردن مقدمات صحنه های مربوط به انفجارهای فیلم بودند که …

ادامه  ماجرا را به روایت «سید جواد هاشمی» از بازیگران این فیلم که در صحنه حضور داشته بخوانید:« TNT مورد نظر برای انفجار در یکی از صحنه‌های این فیلم – سریال در کنار خودرو سمند جواد شریفی قرار داشت که ناگهان TNT منفجر شد که باعث انفجار خودرو سمند هم شد.جواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل پشت صحنه کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه برای آغاز فیلمبرداری بودند که ماشین منفجر شد. من اجساد هر ۵ نفری را که کشته شدند، دیدم و این مسئله برای من خیلی ناگوار بود.»

هاشمی که با خبرگزاری مهر گفتگو کرده، درباره کشته شدن مدیر جلوه های ویژه میدانی معراجی ها در این حادثه گفته:«جواد شریفی یکی از بهترین مدیران جلوه های ویژه بود که هیچ گاه بی احتیاطی نمی کرد. این اولین بار بود که بعد از ۳۰ سال فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون و به خصوص در حوزه دفاع مقدس با چنین صحنه‌ای مواجه شدم.»

«جواد شریفی‌راد»  ازجمله باسابقه‌ترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود که مسئولیت جلوه‌های ویژه بیش از ۳۰فیلم سینمایی را برعهده داشت. او از جمله عومل پروژه بزرگ «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی هم بود.

«جواد شریفی راد» مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها بود که در انفجار روز چهارشنبه جان خود را از دست داد

از سوی دیگر مدیر شبکه اول سیما هم که دقایقی پس از وقوع حادثه به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته بود، به خبرگزاری «تسنیم» گفته:« چون سانحه، قبل از شروع فیلمبرداری صحنه بوده است آسیبی به بازیگران و کارگردان فیلم مسعود ده‌نمکی نرسیده است، اما متاسفانه جواد شریفی، مدیر جلوه های بصری فیلم سینمایی «معراجی ها»‌ به همراه رضا فرجی، جانشین تولید فیلم؛ مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگردان جلوه‌های ویژه در این حادثه کشته شده‌اند.

آن طور که فرجی گفته، «اکبر رنجبر»مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس هم در صحنه حاضر بوده است و جان خود را از دست داده است. ضمن این که به گفته او، علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نشده است و کارشناسان هم اکنون کار بررسی دقیق این حادثه را شروع کرده‌اند و به زودی علت آن اعلام می‌شود.

علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله قربانیان حادثه انفجار بود

بازی های سیاسی و تحریم، بلای جان فیلمسازان

در حالی که معمولا برای ساخت صحنه های انفجار، از مواد بی خطر استفاده می شود، یک عضو هیأت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما از محدودیت های استفاده از مواد منفجره مخصوص فیلمسازی در ایران سخن گفته. «عباس شوقی» به «ایسنا» گفته :« مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون اجازه نمی‌دهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد جنگی استفاده کنیم.این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.» شوقی با اشاره به اینکه در حدود ۶۰۰ فیلم و تجربه حضور در چنین صحنه‌هایی را دارد، این را هم گفته که: «همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراض‌هایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاق نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن چندنفر از عوامل فیلم «معراجی‌ها» هستیم.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.