×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، به نقل از بیزنس اسنسایدر، به گفته ارتش گرجستان، یک فرمانده داعشی که بسیاری از عملیات داعش در عراق و سوریه مدیون رهبری او بوده است از کماندو های تراز اول این ارتش بوده است.

یکی از فرماندهان نظامی ارتش گرجستان که نخواست نامش فاش شود درباره الشیشانی می گوید: ” او از بهترین کماندو های ما بود که در گذشته با هم به عنوان سربازان برتر ارتش گرجستان، تحت تعلیم نیرو های ویژه ارتش آمریکا بودیم تا خود را برای جنگ در چچن علیه روسیه شرکت کنیم. الشیشانی در این دوره آموزشی نیز رتبه اول از میان تمام سربازان حاضر در آن دوره را کسب کرد و موفق به دریافت نشان لیاقت از ارتش ایالات متحده شد. ”

این فرمانده ارتش گرجستان ادامه داد: ” الشیشانی دز جنگ میان گرجستان و روسیه هم بسیار خوش درخشید. با اینکه جنگ زود تمام شد و نهایتا منجر به شکست ما از روسیه شد، اما الشیشانی توانست ضربات و خسارات سنگینی به تاسیسات ارتش روسیه وارد کند.”

الشیشانی در جنگ چچن علیه روسیه هم به خوبی خود را نشان داد و در زمره سربازان موفق این جنگ به حساب می آمد. اما مشکل از اینجا شروع شد که او به جرم استفاده غیر قانونی از تسلیحات ارتش به تحمل پانزده ماه حبس محکوم شده و به زندان افتاد. الشیشانی پس از تحمل این مدت حبس نهایتا در سال ۲۰۱۲ آزاد شد و از گرجستان به ترکیه رفت و از آنجا هم روانه سوریه شد تا به یکی از موفق ترین فرماندهان گروه تروریستی داعش بدل شود و در صف اول مبارزه علیه نیرو های ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.