×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
افراد سودجو با به کارگیری کودکان در تکدی گری پول زیادی به جیب می زنند/ مردم کمک های خود را به ارگان های حمایتی تحویل دهند

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از روابط عمومی فرمانداری،در جلسه کارگروه جمع آوری متکدیان که در دفتر رییس دادگستری و با حضور مسئولین مربوطه تشکیل شد، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گزارشی از وضعیت متکدیان و آسیب هایی که به دنبال دارند ارائه نمود.
معاون سیاسی فرمانداری در این رابطه گفت: متاسفانه افرادی سودجو با به کارگیری کودکان در حرفه تکدی گری پول های زیادی را به جیب می زنند که این افراد نیز شناسایی و به زودی به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی در ادامه افزود: بحث ساماندهی متکدیان ازسال هاست که در دستور کار قرار گرفته است و این مهم بر اساس قانون بر عهده شهرداری ها گذاشته شده ، از این رو همه دستگاه ها باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا قدمی مثبت برای رفع این معضل برداشته شود.
بهاالدینی تصریح کرد: از شهروندان محترم درخواست می شود کمک های خود را به ارگان های حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی تحویل دهند تا این کمک ها به دست افراد مستحق و نیازمند برسد و زمینه مساعد برای حضور متکدیان در سطح شهر فراهم نگردد.

براهویی رییس دادگستری در خصوص اهمیت ساماندهی متکدیان در این جلسه اظهار داشت: به استناد مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی تکدی گری جرم محسوب می شود و طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

اجرای مستمر طرح جمع آوری متکدیان و افرادی که در چهار راه ها اقدام به فروش کالا می نمایند و یا با روش های دیگر به تکدی گری مشغولند و معرفی متکدیان ایرانی به دادگاه و برخورد مراجع قانونی با آنان و همچنین ابطال کارت اقامت متکدیانی که تبعه خارجی بوده و طرد آنان از کشور به همراه خانواده با دستور قضایی از جمله مواردی است که در این جلسه به تصویب رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. منصف

    با تاسف پدیده تکدی گری از جانبی چهره شهرستان را بد جلوه می دهد، از جانب دیگر، آرامش روانی را از مردم سلب می کند و از جانب سوم، بهانه ای برای مشوه کردن چهره نظام است.
    به نظرم کار سختی نیست که مجموعه دستگاه ها دست به دست هم دهند و مکانی برای نگه داری آنها در نظر بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.